
Poznajcie mnie
Marta Probola
Nazywam się Marta Probola, jestem założycielką Gabinetu neurologopedycznego GaduGadu. Jestem logopedą, neurologopedą o specjalności: Wczesne wspomaganie neurologopedyczne, pedagogiem specjalnym ze specjalizacją: Edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną oraz ze spektrum autyzmu, terapeutą pedagogicznym, pedagogiem wczesnoszkolnym i przedszkolnym oraz oraz terapeutą miofunkcjonalnym. Nieustannie pogłębiam swoją wiedzę na licznych kursach i szkoleniach. Jestem zwolenniczką multidyscyplinarnego podejścia do diagnozy i terapii. Do każdego pacjenta podchodzę z sercem
i zaangażowaniem. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, miłośniczką żeglarstwa i joggingu.
Wykształcenie
- Logopedia
- Neurologopedia, specjalność: Wczesna interwencja neurologopedyczna
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu
- Terapia pedagogiczna
- Przygotowanie pedagogiczne
- Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
- Praca socjalna
- Polityka socjalna i kierowanie służbami społecznymi
Ukończone kursy i szkolenia
- Ocena neurologopedyczna noworodka/niemowlęcia – warsztaty praktyczne
z pacjentami (dr Mira Rządzka) - Terapia karmienia. PEDIATRIC FEEDING DISORDERS (MODUŁ I).
Praca z dzieckiem 0 – 12 m.ż. z trudnościami w ssaniu. Karmienie dziecka urodzonego przedwcześnie, karmienie dziecka z rozszczepem i wiotkością krtani - Terapia karmienia. PEDIATRIC FEEDING DISORDERS (MODUŁ II) – strategie diagnostyczno – terapeutyczne. Zaburzenia karmienia i jedzenia dziecka
12 – 36 m.ż. - PEDIATRIC FEEDING DISORDERS (MODUŁ III) Terapia karmienia i jedzenia – indywidualne ścieżki terapeutyczne – wyzwania XXI wieku.
- ENMOT – Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego
- Ocena funkcjonalna traktu ustno – twarzowego (Ewelina Medala-Kwoczek)
- Terapia Miofunkcjonalna (Aleksandra Rosińska)
- Mioterapia dzieci w wieku od 2 do 6 lat (Maria Szyfter)
- Elastyczny Terapeutyczny Taping w Logopedii (dr Martyna Brychcy)
- Dziecięca apraksja mowy (Ewa Grzelak)
- Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym (Ewa Grzelak)
- AAC wizualne wsparcie rozumienia (Ewa Grzelak)
- Zaburzenia ssania u noworodków i niemowląt z krótkim wędzidełkiem języka
(dr Mira Rządzka) - Diagnoza, usprawnianie funkcji i leczenie ankyloglosji (dr Mira Rządzka)
- Znaczenie oddychania w praktyce logopedycznej (dr Mira Rządzka)
- Znaczenie odruchowych reakcji oralnych u noworodków i niemowląt
(dr Mira Rządzka) - Połykanie i pozycja spoczynkowa języka (dr Mira Rządzka)
- Modele diagnozy i terapii dyslalii obwodowej (prof. Dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska)
- Neurogenoaspekt w badaniu logopedycznym. Małe dziecko (dr Kamila Czarnik)
- Niemowlak u logopedy, Miobobo I. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem
(dr Marzena Machoś) - Niemowlak u logopedy, Miobobo II. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt
(dr Marzena Machoś) - Niemowlak u logopedy Miobobo III Workshop (dr Marzena Machoś, Magdalena Bednarczyk)
- Elektrostymulacja w terapii pacjentów z wadami twarzoczaszki
(dr Elżbieta Radkowska) - Dziecko z uszkodzeniami korowymi (Aleksandra Kaczyńska)
- Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka (Aleksandra Rosińska)
- Rotacyzm – metodyka postępowania logopedycznego w terapii rotacyzmu (Aleksandra Rosińska)
- Diagnoza i terapia rynolalii (Aleksandra Rosińska)
- Lateralizacja – istota procesu, diagnoza i strategie terapeutyczne
(Magdalena Kosiń) - Napięcie mięśniowe i jego wpływ na funkcjonowanie i mowę dziecka
(Magdalena Kosiń) - Analiza i synteza słuchowa (Magdalena Kosiń)
- Niemowlak u logopedy (Magdalena Kosiń)
- CAPD – strategie terapeutyczne w zaburzeniach przetwarzania słuchowego (Magdalena Kosiń)
- Zaburzenie przetwarzania słuchowego. Strategie postępowania. Terapia APD (Magdalena Kosiń)
- Integracja sensoryczna – przetwarzanie sensoryczne i jego istota
(Magdalena Kosiń) - Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego (Beata Nedwidek)
- Seplenienie międzyzębowe – diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego (Beata Nedwidek)
- Stawy skroniowo-żuchwowe w pracy terapeuty
(Dominika Kębłowska-Woszczek) - Diagnoza wad zgryzu (lek. stomatolog, ortodonta Robert Białach)
- Masaż logopedyczny dziecka (Aleksandra Kożdoń)
- Metody wywoływania głosek (Renata Bronisz)
- Terapia dziecka z wadą słuchu (Renata Bronisz)
- Terapia zaburzeń mowy u dziecka z zespołem trzeciego migdała
(Justyna Pietrzak) - Zgryz otwarty – charakterystyka, przyczyny, postępowanie terapeutyczne (Aleksandra Listwoń)
- Pragnozja – terapia osób z zaburzeniami mowy nabytymi na skutek ogniskowych uszkodzeń prawej półkuli mózgu (Tatiana Lewicka)
- Oligofazja (terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną (Renata Bronisz)
- Terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego w wieku szkolnym (Justyna Pietrzak)
- Dysleksja, dysgrafia, dysortografia – diagnoza i metody terapii dzieci w wieku szkolnym (Agata Matuszewska)
- Logorytmika (Dobra Kadra)
- Terapia ręki (Procentrum)
- Trening Umiejętności Społecznych
2025 © neurologopeda.probola.pl | Design by Bedzinski Photographer